Jumaat, 8 Februari 2013

jom test iman ^_^ ..



Saling Update Minda Kite Yang Hampir Karat Dengan Bermacam-Macam Perkare .… Ok Kite Same-Same Test Iman Kite …Rukun Iman Ade Berape ye? Semua Akan Jawab 6 Kan ….sebab Yang Tulah Kite Blajar Dari Kecik Sampai Besar Nie Tapi Kite Umat Yang Lupe .. Memang Manusia Ni Berasal Dari Perkataan Nisyan Yang Bermaksud Lupe … Ramai Yang Hanye Mempraktikkan  5 Je Rukun Iman..Tak Caye Jom Same2 Kite Masukkan Diri Kite Dalam Situasi Ni..:)
Ok Kite Seorang Yang Best Student Lah Kate Kan…Asal Exam Mesti Dapat DL , tak pun 3. mungkin Kita .Dikira Pandai.Tp Pade Suatu Ketike Allah Uji Kite Dapat pangkat 2 Je atau result yang tak berape gempak dan tak bagus seperti biase,dalam Satu Exam Yang Mane Kite Mmg Komfident Boleh Jawab….Macam Mane Kite Mase 2? Mesti Mase 2 Wujud 2 Golongan :

 Pertame Yang Sebut “Alhamdulillah”,Allah Bagi Jgk 2 Lebih Baik Dari 1 atau zero. Dan Satu Lagi Golongan Yang Frast,Sedih atau mungkin Dia berasa nak marah…Dia nak Marah Kat Sape 2,Kat Pemerikse Kertas Ke..Tak Kan?Yang Bagi Keputusan Exam Sape,Allah Taala …Jadi??Diorang Marah Kat Sape..Allah!MASYAALLAH..Maka Golongan Ni Lah Yang Percaye 5 Je Rukun Iman,sebab Mane Kepercayaan Kite Pada Rukun Iman Yang Ke6,Percaye Pada Qada` Dan Qadar Allah Taala..Jadi Kite Kat Mane???Percaye 6 Rukun Iman atau 5…Make Perbetulkan Lah Iman Kite…Allah Baru Uji Ckit sebab Allah Sayang…Tipulah Klau Kate Kite Tak Sedih Klau Jadi macam tu tapi Kite Kena Motivasikan Diri Kite Sendiri, Jadi Daie Untuk Diri Sendiri Dengan Meriletkan Dengan Hikmah dan Nikmat Yang Allah Janjikan Kelak..Jangan Suu Zon Dengan Allah Taala..Allah Tak Pernah Jemu Dengar Doa Kite, Tapi Kite Yang Selalu Jemu Berdoa…Ingatlah Bahawa Kite hidup Kat Bumi Allah Ni Sekejap Jee…Cube Hayati Ape Sebenarnye Islam..Islam Teramat Indah Bagi Sape-Sape Yang Dalam Hatinye Ade Rase Cintakan Islam...aina ana??

hakikatnya mmg iman kite naik dan turun tapi kite kene cube sentiase tingkatkannye supaye" iman " dapat jadi remote control pada motherboard (hati)..sebab klau motherboard komputer rosak, komfem pc komputer n seangkatan dengannye tak boleh gune lagi...samelah klu hati rosak make rosaklah segalenye..usaha tanda kejayaan..selamat beramal ^_^ insyaALLAH ... <3

# smoga ALLAH sntiasa meredhai kita .. aamiiin :')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan